![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/153870640_1894882360662942_8757361256170759664_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-5&_nc_sid=973b4a&_nc_ohc=FtJGY7hQmGQAX8aZZZ5&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT-WX5MXaxyHuvFOzv7gRGDEheKv1tuYxWkn5d-U759sYQ&oe=6284E068)
Početak izgradnje II. sisačke ulice znatno je slabijeg intenziteta nego razvoj dijelova grada uz samu obalu Kupe. U njoj najprije svoje domove počinju graditi lađari pa je tako njezin najstariji naziv Lađarska ulica.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/154732972_1894882387329606_1605944059585375969_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=973b4a&_nc_ohc=j0Cb-pHQmAQAX_vTBMQ&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT8e8UJomTj_XJzOdXZEwfBsVSTSCRIFAgV8yXjDiVUswA&oe=6282BD0C)
Sisački lađari skromnijeg su imovnog stanja nego trgovci pa se nisu mogli s njima natjecati u zakupu najreprezentativnijih gradskih prostora uz obalu rijeke. Domovi lađara svojim su izgledom skromniji od trgovačkih kuća. Nakon što je došlo do popunjavanja zemljišnih parcela u Rimskoj ulici, u drugoj polovini 19. stoljeća, imućniji građani traže nove prostore za izgradnju i odlučuju se za Lađarsku ulicu.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/154203771_1894882417329603_766566893637795249_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=973b4a&_nc_ohc=6mKU3hheasEAX8I0ZOK&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT_6Nx238RkxtnEquAjcOFGv5T1QsbKSLvaGdbZX0-34ug&oe=6283303C)
Ovakav povijesni slijed izgradnje utjecao je heterogeno oblikovanje izgleda ove ulice. Izgradnjom željezničke pruge i kolodvorske zgrade koja je okrenuta prema njoj pročeljem, Lađarska ulica postupno preuzima ulogu glavne gradske ulice.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/154281085_1894882447329600_957396289933336269_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=973b4a&_nc_ohc=9NTYRlt5hJsAX8sPpPu&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT-6lZK3Ha7_R_zBUqFI6JJ2z1TbVfBN1TlP-yGoFSORtA&oe=6282F7DF)
Privlačna snaga željeznice ogleda se posebno u izgradnji lijepih zidanih katnica na prostoru između Novoga trga (danas Trg Ljudevita Posavskog) i željezničkog kolodvora koji je sve do njegove izgradnje bio gotovo pust.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/154240456_1894882480662930_6958445043779965994_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-5&_nc_sid=973b4a&_nc_ohc=dVoNsTWXLIwAX-l8iir&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT-SJWG15aYVBwyX2wBC8ZdMeP6PYi2tuOQsjPOqRSUEdA&oe=6283D310)