![](https://wordpress.link2.hr/pokazni/wp-content/uploads/2022/04/147293168_1883138115170700_5762372643473483244_n-1.jpg)
Sisački željeznički kolodvor građen 1861. godine, uz kolodvorsku zgradu i natkriveni peron, bio je opremljen s više objekata koji u prema tadašnjim propisima morali biti uz njega. Kako se s godinama željeznički transport ubrzano razvijao, 80-tih godina 19. stoljeća sagrađen je i posebni teretni kolodvor. Time je Sisački kolodvor postao prvi u Hrvatskoj u kojemu je putnički promet bio odijeljen od teretnog.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/148189263_1883138135170698_3608234291529540056_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_eui2=AeGQu-1io9AV4BKBPr8K_Uzcny26zUTCV5yfLbrNRMJXnNlePYrAgAuMFD_ucB-FtII3tg9Infm7t9BaLkEtokkN&_nc_ohc=9A5bKsp8qp0AX9s7EWI&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT-ccUX6Ek-vJS5-McHTmDH4i4jLr-B8ZzOqmu-bqi0UbA&oe=6296BF72)
Ovo je jedan od čimbenika koji je znatno utjecao na lociranje industrijskih postrojenja u sjevernom dijelu grada. Stambena zona ostaje ograničena na prostoru južno od pruge prema gradskom središtu, a sjeverni dio grada preuzima industrijske funkcije i fizionomijom se počinje bitno razlikovati od prostora južno od pruge.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/148580039_1883138195170692_843799162090379880_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_eui2=AeE2_wvMIakNjqtJAZwsERc6eLNrCFVitgx4s2sIVWK2DNH9_lO93ni6f55F1CxwB1Jc92fX75-hBaBUy3_nVsFi&_nc_ohc=aX80cFLnvz8AX8JE8yy&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT-OFqvqZE-GORaxm5VFjD5AwfUPiJ9iNPS7PBHl0fu98Q&oe=6294A7A9)
Na prostoru koji se nazivao Šulec, između rijeke Kupe i trase željezničke pruge prema Zagrebu, uz teretni se kolodvor počela uređivati i nova luka, udaljenija od Rimske ulice. Podignuta su najprije dva drvena skladišta, a ubrzo nakon toga i čitav niz gospodarskih zgrada namijenjenih pretovaru robe iz brodova u željezničke vagone. Trgovački promet kroz Sisak toliko je povećan da je Rimska ulica u kojoj se prethodno obavljao pretovar robe, postala pretijesna za skladištenje sve većih količina tereta.
![](https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/148551221_1883138155170696_1574084430658687737_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_eui2=AeFF6TZ5ABAdqaFGCg05EfW0XB21Rd-cn7hcHbVF35yfuEzi8DShOOLhd0gCdWmdn5FqnKZk7WJry7jkGg6N0RNd&_nc_ohc=z1DL9ehOqnMAX9t49sa&tn=J-30_fez7p8ulAHK&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AT9Vi7oAFjlk3uN8vJNVOhCW4rXsZmWj1bo3kMNlaxZPTA&oe=62953C8D)
Izgradnjom teretnog kolodvora i novog robnog pristaništa izvan središta grada, stvoreno je prvo prometno čvorište željezničkog i riječnog prometa u Hrvatskoj. Sisku je to ucrtalo put ubrzanog gospodarskog razvitka.